Skaitmeninė fotografija – manipuliacijos (photoshop)

Iš tiesų pagrindinė problema dėl kurios pasirinkau šią temą buvo ta, jog man pačiai photoshop tapo labai svarbia dalimi viso to skaitmeninio pasaulio (pirminio) ir iš tiesų jaučiauosi priklausoma nuo galimybės gerinti savo kūrinio kokybę (nesakau, kad ji visada tik gerėja), žmogui, be abejo, nėra iš tų būtybių,m kurios moka gerai jausti ribas, o kuo daugiau galimbių yra tuo labiau jas visas norisi išbandyti. Taigi man ši tema yra labai aktuali ir įdomi, peržvelgti kodėl viskas taip keičiasi ir koks viso to tikslas. Ar tai yra kaip priemonė ieškoti naujų kelių ir galimybių, kažkur vedančių į dar neatpažintus klodus ar tai tėra fikcija užsupanti žmogaus mintis ir idėjas.

Šiame video pateikiamos kelios ištraukos iš įvairių žmonių, mokytojų, dėstytojų, kurie yra konkrečiai susijė su šios programos vartojimu, mintys, lūkesčiai ir apskritai, ką jie galvoja apie tokią galybę programinių mišrainių. Nors nuomonės ir yra visos atrinktos tik teigiamos, tačiau akivaizdu, kodėl ši programa yra tokia svarbi ir reikalinga, nes žmonės atvirai išsako tai, kuo ji jiems patinka. Taigi susidaro įspūdis (čia jau greičiausiai ne tik įspūdis, o taip jau ir yra), kad pasaulyje tai tapo viena pagrindinių priemonių fotografijoje, o ar tai yra blogai ar gerai, manau, turi nuspręsti kiekvienas. Šiame video puikiausiai matyti, jog visi yra patenkinti programos teikiamais privalumais.

Pagrindinis mano tikslas yra peržvelgt photoshop po truputį tampa atskira meno šaka, manau net taip jau galima įvardinti pastaruosius pasikeitimus, nes daugelis jį naudojančių žmonių tarytum ir prisideda prie to, jog tai būtų nauja meno šaka, kuri, be abejo, gerina terpę “menui” atsirasti ar būti sukurtam. Photoshop per stipriai atakuoja gyvenimus ir neatpažįstamai deformuoja jų kūrinius, antra –  photoshop kuria atskirą sau meno šaką.  Aišku, tai nėra blogai, tačiau dabartiniame skaitmeniniame amžiuje jis po truputį bando išsstumti neapdorojamą meną ir stengiasi primesti ar tapti idėja, kad fotografija be apdirbimo tampa jau ganėtinai retu reiškiniu. Be abejo, vėlgi tai priklauso iš kuriuos pusės žiūrima, gal jokios gilios esmės ir nepakeis minimalistinis naudojimas kūrinio kokybei gerinti, tačiau ne tada, kai yra keičiama visa esmė, pobūdis ar paprasčiausiai pakeičiamas vienas dalykėlis, sakykim, fotografija nebetampa tuo pirminiu menu, ji yra tobulinama ir tas, mano minėtas prieš tai, pirminis menas po truputį dingsta, vis mažiau ir mažiau žmonių tiek jį “gamina”, tiek bando išsaugoti patį pirminį variantą.

Vienas didžiausių paradoksas yra tame, kad žmonės matydami gražią ar įdomią fotografiją (ar bet kokį 2D vaizdą) aklai nebetiki tuo, ką mato, pradedama mąstyti ir galvoti, kiek čia realybės vaizdo, kiek jo sukurta, tai mano manymu, yra siaubingai neigiama įtaka, nes juk vis dlė to yra dar menininkų, kurie pilnai atsisako visi to retušavimo, tačiau pasitikėjimas yra kritęs ir nebėra to pasitikėjimo vaizdu ar jo nešama informacija,o tai žmogui ar jų grupei trukdo mėgautis  vaizdu, nors patys programos kūrėjai ir puosėlėtojai didžiuojasi, jog žmogus nebegali suprasti tikrosios vaizdo prasmės ir jam logiškai kyla klausimai dėl vaizdo unikalumo. Jei matome bent vieną kokį nors menką nesusipratimą, pradedame galvoti apie pranešimo klaidą.

Apkritai, kalbant apie šią programą, galima pasakyti, jog tai yra madingas ir modernus kelias redaguoti  vaizdą ir peteikti rezultatą galima pasirinkus normą tipažą vaizdo arpdirbimui. Paprastai kiekviena versija photoshop leidžia leidžia apdoroti vaizdą ištaisyti klaidas ar sukurti kokius nors efektus iš paties pirminio kūrinio. Tačiau vis tiek iškyla klausimas kodėl? Kodėl žmonės taip imliai jį renkasi, mokosi ir bando pritaikyt, kodėl tiek daug žmonių nori išmokti naudotis šia program ir mėgautis jos teikiamais privalumais? Modernu šiuolaikiška? Be abejo, viskas yra teisinga ir modernu ir šiuolaikiška, tačiau logiškai mąstant vėlgi grįžtama prie to, jog gyvent XXI amžiuje, esant gausybei įvairiausių technologijų ir žinant, jog yra tokia galimybė, kaip pavykusį ar prasčiau pavykusį kūrinį galima ištaisyti vos ne iki tobulumo ribos, naturaliai kyla klausimas, o kodėl gi ne? Yra puiki proga mokytis ištaisyti savo klaidas iš naujo neperdarant tam tikro (kartais net alinančiai sunkaus) darbo kiekio, kas vienu ar kitu atveju gali būti sunkiai įmanoma, jei tai buvo vienetinis darbas ar akimirka. Galimybės tikrai nėra blogos, o net visai atitinkančios poreikius.

Šiame video Photoshopo komanda komentuoja, kas jiems yra pati programa, pasako, kad nebegalima dėka jų tikėti fotografijos kaip tiesą nešančiu vienalyčiu šaltiniu.

Šioje nuorodoje galima atrasti kaip photoshop CS5 naujausia programa geba keisti ir redaguoti pasirinktą vaizdą. Iš tiesų labai įspūdinga ir manau, jog pranoka visų lūkesčius.

 

Autoriai:

Christophe Huet, Jill Greenberg, Retouching Deluxe (vokiečių studija), Clive Biley, Jan Oliehoek (daugiau su gyvūnais), C J Burton, Erik Johannson, Koen Demuynck.

 

Vienas atsakymas to “Skaitmeninė fotografija – manipuliacijos (photoshop)”

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: